تغییر در شش قانون اصلی فوتبال
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روزسه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای فدراسیون فوتبال، این تغییرها در یكصد و بیست و ششمین نشست سالانه هیات رییسه فدراسیون بین المللی فوتبال كه در انگلستان برگزار شد، مورد تایید قرار گرفت و در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل لازم الاجرا خواهد بود.

این تغییرات عبارتند از:

1- اصلاح قانون یك زمین بازی

تبلیغات زمین بازی باید حداقل یك متر از خطوط اطراف زمین بازی فاصله داشته باشد.فاصله تور دروازه از دیرك ها و در واقع عمق دروازه باید یك متر باشد و تبلیغات یك متر از پشت دروازه فاصله داشته باشد.

2- اصلاح قانون سه تعویض

داور می تواند به بازیكنی كه در فهرست اولیه و نهایی در فهرست بازیكنان تعویضی قرار گرفته در ابتدای بازی اجازه حضور در زمین را بدهد به شرطی كه در فهرست اولیه و نهایی و همچنین فهرست بازیكنان ثبت نامی حضور داشته باشد.

لازم به ذكراست این تغییر آنی توسط سرمربی باید به اطلاع تیم داوری و ناظر بازی برسد. در این صورت بازیكنی كه بااین شرایط تعویض می شود اجازه ادامه بازی داردوهیچ محرومیت انضباطی بر علیه بازیكن تعویضی اعمال نمی شود.

همچنین تعداد تعویض های تیم موردنظركاسته نخواهد شد ولی داور باید این رویداد را در گزارش ثبت كند.

3- اصلاح قانون چهارم - وسایل بازیكنان

اگربازیكن نوار یا چسب های روی عضله و مواردی از این گونه را روی جوراب خود ببندد باید نوار یا چسب هم رنگ با جوراب باشد.

4- اصلاح قانون هشت - شروع و شروع مجدد بازی

اگر توپی كه داور دراپ بال اعلام كرده مستقیما وارد دروازه حریف شود، داور باید ضربه دروازه اعلام كند.درصورت برخوردتوپ با زمین هم اگر توپ وارد دروازه شود وبه بازیكن حریف برخورد نكند گل مردود خواهد بود و باید ضربه دروازه اعلام شود. این قانون قبلا به این صورت بود كه توپ در صورت برخورد با زمین و شوت مستقیم در صورت تبدیل شدن به گل قابل پذیرش بود. در حالت دوم اگرتوپ دراپ بال شده مستقیما وارددروازه خودی شود ضربه كرنر به تیم مقابل داده می شود.

5- اصلاح قانون 12 - خطاها و تخلفات

وقتی بازیكنی به طور عمد مرتكب هند می شود و مالكیت توپ را از تیم مقابل می گیرد ، اخطار الزامی است در صورتی كه قبلا در قانون علاوه بر عمدی بودن آشكار بودن هند نیز در قانون ذكر شده بود كه عبارت آشكارا بودن هند در قانون جدید حذف شده است.

6- اصلاح قانون سوم تعویض ها

درمسابقه های رسمی هر تیم می تواند سه تعویض انجام دهد و از سه بازیكن تا حداكثر 12 بازیكن می توانند در لیست تعویض قرار گیرند این در حالی است كه در قانون قبلی حداكثر تا هفت بازیكن می توانستند در فهرست تعویض قرار گیرند.

ورزشی**7537**1590





:: برچسب‌ها: جزیره , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: